BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
smurfan_77
Veteran

Reggad: 22:11
Hemort: Farsta
När Liam kom
      #6047361 - 08:10 16/06/2008

Jag hade fått datum för igångsättning pga med Amadeus kände jag inte när jag hade värkar. Så den 23/11 i v. 37+5 så skulle bebben få komma ut till oss. Jag skulle ringa in till förlossningen kl 12 och kolla om det fanns platser och det gjorde det. En sväng in på toaletten innan vi åkte för att kräkas (som vanligt:( ). Vi kom in vid ett och fick ett rum. Jag var rätt uppe i varv och mannen min var lugn som bara den (hans femte barn). Barnmorskan gjorde en undersökning och det visade sig att jag var öppen 4cm redan.(haft en strulig grav med sammandragningar). Klockan 14.40 så stack dom hål på vattnet och ville att jag skulle upp och gå så mycket som möjligt då jag hade oregelbundna värkar. Jag hade ingen lust då jag tyckte att det var obehagligt med vattnet som sipprade hela tiden så fort jag rörde mig. Jag lyckades slumra till en och en halv timme eftersom värkarna inte var så starka. Klockan 16 så började det göra riktigt ont och jag väckte gubben och sa åt honom att komma och sätta sig hos mig. Alla sa åt mig att slappna av och sjunka ner i madrassen men jag kunde inte eftersom jag spände mig så mycket när värkarna kom. Dom frågade om jag ville pröva akupunktur och det kunde jag väl testa. Fick en nål mellan ögonen och en i huvudet men dom hjälpte ju inte. Försökte slappna av och andas men det gjorde för ont. Halv sex så satte dom sterila kvaddlar på ryggen och det gjorde ju mer ont än värkarna! Jag bara vrålade rakt ut och tårarna sprutade. Barnmorskorna sa att det skulle kännas som getingsstick, men det kan jag inte påstå att det gjorde. Det gjorde sååå ont. Och inte hjälpte det heller. När kl var 17.50 så sa jag att nu har jag krystvärkar och barnmorskan säger att jag måste kolla hur mycket du är öppen. Du är bara öppen 8cm! Det skiter jag i morrade jag och krystade! Det tog tre krystvärkar och 2min så var Liam ute. Han hade navelsträngen 1 varv runt halsen och var medtagen eftersom jag inte var helt öppen. Han fick apgar 7-10-10. Dom fick knäppa med fingrarna under fötterna för att han skulle komma igång och skrika. Han vägde 3580gr och var 49cm lång. Världens sötaste bebis. Hans pappa tyckte att han var så söt att vi kunde skaffa en till på en gång, då var Liam 20min gammal...
Trots att jag inte hann få nån smärtlindring som funkade så tyckte jag att förlossningen gick bra. Jag sprack ingenting och det är nog tack vare att jag kunde känna värkarna ordentligt och följa med värkarbetet. Är definitivt inte avskräckt från att skaffa en till....

--------------------

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Smurfen_82
Original

Reggad: 16:02
Hemort: Falun
Re: När Liam kom [Re: smurfan_77]
      #6049900 - 11:31 17/06/2008

Grattis till Liam...

Fixan
Veteran

Reggad: 23:20
Hemort: Öland
Re: När Liam kom [Re: Smurfen_82]
      #6051298 - 21:56 17/06/2008

Grattis!
Å bra gjort att inte spricka nåt när du inte var helt öppen
Men vet hur det känns när de ber en att inte krysta. Jag gjorde likadant som du, fast jag var ändå helt öppen.

--------------------
Mamma till Lova-Lee, 3/7-08
3600g och 49cm
född i v.38+6

Mamma till Leia, 4/6-06
2930g och 47cm
född i v.38+1

MoJs
Ordakrobat

Reggad: 23:24
Hemort: Umeå/Ersboda
Re: När Liam kom [Re: Fixan]
      #6052538 - 17:58 18/06/2008

Grattis till pojken !

--------------------
Stolt mamma till Moa som föddes 081216 och Leiah som föddes 110117

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 7 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 2735

Hoppa till

Generated in 0.029 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu