BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
AnnaL77
Champion

Reggad: 21:51
När Oliver föddes
      #6041446 - 21:40 11/06/2008

Det tog mig lång tid att komma över min första förlossning så mycket så jag vågade genomgå en till. Kommit över den gör jag nog aldrig helt. Den gången slutade det i katastrofsnitt denna gången skulle det bli ett planerat snitt.
Kändes mycket konstigt att veta vilken dag bebisen skulle komma ut. Nervösa och pirriga i magen åkte vi till förlossningen. Väl där så gick det ganska fort allting. Dropp sattes likså katetern. Sen rullades jag in i operationssalen. kände lite smått panik och ville helst av allt bara gråta, det blev för mycket känslor som kom över mig från förra gången. Behöll lugnet ett tag till och ryggbedövningen sattes. Läkaren stack fel så hela benet hoppade och det gjorde vrålont. Då började jag bryta ihop mer egentligen inte för det utan hela situationen Sen lägger dom mig på rygg och känner om bedövningen tagit som den ska. Då får jag svimningskänslor och andnöd som jag alltid får så fort jag ligger på rygg som gravid. Försöker vända mig på sidan men inser då att jag inte kan röra mig.Dessutom säger dom att dom redan börjat skära i mig. Paniken är ett faktum. Med två helt underbara sköterskor som höll fast mig och pratade med mig så blev jag till slut lugn igen. Ganska snart därefter kommer världens underbaraste lilla kille ut Han skriker direkt och mår jättebra. Fick upp han lite snabbt på bröstet innan pappa fick följa med ut och väga och mäta.
Dom börjar sy ihop mig men upptäcker en blödning från livmodern. Dom får inte stopp på den och får skära upp mig igen. Låg öppen ytterligare en timma innan dom fått stopp på allt och kunnat sy ihop mig igen. I grevens tid för när dom satte på plåstret så kände jag smärta
Denna förlossningen blev verkligen annorlunda mot min förra. Trots lite panik och lite otur med blödning så skulle jag lätt genomgå ett planerat snitt till. Synd bara att jag inte ska ha några mer barn

--------------------
Emil 040313
Oliver 080328

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Bella79
Original

Reggad: 12:54
Hemort: Halland
Re: När Oliver föddes [Re: AnnaL77]
      #6042366 - 13:07 12/06/2008

Grattis till lille Oliver. Vad skönt att det fungerade så mkt bättre denna förlossning.

--------------------
♥Pojke född-juli-01, Pojke född-oktober-06♥

Sniff
Pratmakare

Reggad: 16:36
Hemort: Mälardalen
Re: När Oliver föddes [Re: AnnaL77]
      #6043084 - 21:11 12/06/2008

Grattis till både en fin pojke och en lyckad förlossning denna gång!

--------------------
Sniff, världens stoltaste tvåbarnsmamma till Lucas (17/1 -04) och Maximilian (19/3 -08)
Min blogg:
http://blogg.mama.nu/glammom

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 10 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 2383

Hoppa till

Generated in 0.027 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu