BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
MEJL
Babyboomare

Reggad: 05:33
Hemort: I det gröna sköna huset
När älskade lillebror äntligen kom
      #6029834 - 12:17 03/06/2008 Bifogad (351 nedladdningar)

Här kommer berättelsen om när våran älskade son Edvin äntligen bestämde sig för att komma ut till oss

Tiden för bf kom, ingen bebis i sikte..hade rätt mycket förvärkar och trodde gång på gång att det var på G, men icke..han lurades lillebror..heeeela tiden Helgen efter bf var hemsk, hade regelbundna sammandragningar i omgångar hela tiden...men det drog aldrig igång ordentligt..vi var uppgivna och trötta..Trodde att bebis aldrig skulle komma. Vi försökte hitta på så mycket som möjligt för att få tiden att gå, jag ville inte vara hemma eftersom tiden kändes så långsam!!!Jag som trodde att jag skulle få världens bästa morsdagspresent..nää..blev inget med det, Måndagen kom och våra barn skulle komma till oss...men innan dess ringde jag fl för att höra om dom bruna flytningarna jag hade haft sen i Fredags, eftersom det hade gått ett par dagar och jag fortfarande hade dom ville dom att vi skulle komma in på en undersökning..sagt och gjort, vi åkte till fl, där fick jag göra en ctg kurva som visade på en del värkar men inget regelbundet, dom undersökte mig med och till min stora besvikelse var jag bara öppen 1 cm och hade 1-2 cm kvar på tappen..alla förvärkar jag hade haft hade knappt gjort nån nytta alls Men b.m rörde om lite iallafall och sa att hon trodde att vi skulle ses om ett par dagar iallafall. Sen åkte vi hem, smått besvikna men ändå lättade att bebis verkade må bra därinne..hade varit rätt orolig. Sen kom barnen och det blev kväll, började känna rätt kraftiga värkar (vad jag trodde var värkar iallafall) och som rätt omgående kom var 5:e min, dom gjorde ont men jag kunde andas igenom dom, vi bestämde att det nog var bättre att barnen åkte till sina andra föräldrar igen istället för att vi skulle dra upp dom mitt i natten. Sagt och gjort, dom åkte och efter ett tag begav vi oss till fl igen, ännu en ny ctg kurva som visade på sammandragningar men inte så kraftiga och inte helt regelbundna..bm kände på mig och kunde konstatera att jag var öppen ungefär 2 cm och tappen var nästan helt utplånad men det var ännu inget aktivt förlossningsarbete..*suck*...skulle detta aldrig ta slut Trötta och ledsna beslöt vi oss för att åka hem igen med en sovdos bestående av värktabletter och en lugnande, vi fick gärna stanna eftersom det var helt tomt på fl, men jag kände inte för att vara där i onödan, så vi åkte hem ännu en gång I bilen på väg hem fick jag den första riktiga Värken men efter alla falska alarm vågade jag inte tro på nåt, jag tog mina tabletter, åt en macka och gick och la mig, under den tiden hade jag fått flera rejälla värkar som gjorde riktigt ont, somnade rätt fort men vaknade HELA tiden av värkar som gjorde otroligt ont, eftersom jag hade fått rätt kraftiga värktabletter så insåg jag nog att det var på riktigt nu trots allt, vid strax efter 01.30 tyckte min Marcus att vi nog skulle åka in och jag följde snällt med, hade jätteont!!!!!
Väl på fl visade det sig att jag var öppen 3 cm och att flarbetet var igång på riktigt, hade kraftiga värkar som kom ungefär var 5:e min...Äntligen
Hade ont ont ont och ville ha EDA så fort som möjligt, men bm rekommenderade att vi väntade lite för att inte värkarna skulle avta, sagt och gjort..under en timme försökte jag vila lite men det var inte lätt..varje gång jag fick en värk vred jag mig av smärta..lyckades att andas igenom dom med Marcus hjälp, hade min vetekudde som hjälpte mig en hel del, efter en timme kom bm tillbaka men eftersom jag fortfarande var öppen bara drygt 3 cm ville hon vänta lite till med EDA:n, då var klockan halv 4 på morgonen (vi kom in halv 3)..Jag började känna mig halvt panikslagen..hade så himla ont!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Efter ytterligare en helvetestimme..den var hemsk rent ut sagt så ont hade jag, började dom äntligen förbereda för EDA:n, fick dropp. Vid 5 las äntligen edan, då var jag öppen 5 cm, narkosläkaren hade jättesvårt att lägga den, hon stack massa gånger innan hon äntligen kom rätt..kändes som hon grävde runt med nålen Men tillslut gick det och rätt omgående blev jag varm i benen och jag fick snabbt nytta av den, underbara EDA...jag fattar inte dom som inte använder den..den är ju såå bra Därefter följde en stunds välförtjänt vila..kl 7.10 kom dagpersonalen..samma bm som var då vi var på fl på eftermiddagen, helt underbara människor, lättsamma och glada ..vid 8 kom överläkaren och kollade läget. Kände hur det började trycka på mer och mer neråt...nångång runt halv 9, 9 togs vattnet och trycket neråt ökade, blev tappad på urin då jag inte kunde kissa eftersom det kändes som om bebisen skulle komma i toaletten , vid halv 10 började jag med lustgas..den var rätt härlig den här gången, förra gången gillade jag den inte!!!Låg på sidan och kände hur det tryckte på, vid ungefär 20 i 10 var jag öppen 10 cm, hade sen en liten paus..skönt...könde hur nära jag var slutet och jag var orolig för slutskedet, med min dotter krystade jag så länge..var livrädd för att samma sak skulle upprepas vid 9.52 började jag krysta...kraften var enorm till en början..Jag skrek i lustgasmasken, trodde jag skulle dö, fyyy vad ont det gjorde!!!!!!!!!Ju närmare målet jag kom, desto ondare gjorde det...Hualiga, det är verkligen smärta utan dess like, trots det hade jag inte lika kraftiga krystvärkar som med dottern, berodde nog på att dom aldrig kopplade bort EDA:n den här gången, tillslut krystade jag då jag trodde att jag hade en värk..Jag kämpade och kämpade, trodde aldrig det skulle gå , bm peppade mig till hela tiden, marcus stod vid huvudändan och vid varje värk hängde jag mig runt hans arm och runt hans hals, vid nåt tillfälle gjorde han ett ljud ifrån sig, då frästade jag åt honom "Vad skrattar du åt"..stackarna, han grät ju nästan Han blev även anklagad för att allt var hans fel Hur som helst, efter 20 min krystande kände jag hur något gled ur mig..bm skrattade och sa att bebisen aldrig tog slut, en lång rackare
Efter lite avtorkning tog bebisen ton och las på min mage...På en gång såg jag att det var en pojke..Precis som jag trott hela tiden Den stolta pappan som hela tiden trott det var en tjej snyftade stolt över sin nyfödda son, Vi var så himla lyckliga..världens finaste pojke..så oerhört lik sin far Sen låg vi där och betraktade underverket..Hur kan man vara så himla fin, så fulländad, Vår son
Moderkakan ville inte släppa riktigt och jag fick en hel del mediciner i nålen, dom masserade stortåna och jag ursäktade att naglarna var långa Bm skrattade och sa att det var deras största samtalsämne idag Hur som helst, 10.43 avgick moderkakan äntligen, jag fick bara en liiiten bristning som man inte gjorde ngt åt. Därefter blev vi lämnade ensamma med underverket och vi bara njöt av stunden, äntligen hade han kommit våran lilla prins
Sen fick jag mat och brickan kom in, vad mysigt det var Sen blev vi överflyttade till bb där vi fick rå om oss ordentligt, vi var helt ensamma på fl och det vara bara ett par till på bb, gissa om vi blev ompysslade

På onsdagen åkte vi hem, lite vemodigt..men samtidigt skönt!!

Våran prins är en vecka idag och vi lär känna honom mer och mer..Han är världens underbaraste o vi älskar honom så innerligt mycket

Förlossningen var helt underbar, visst gör det jäkligt ont, men gud vilken skillnad från min första. Vem vet, jag kanske gör om det en vacker dag, men nu ska jag bara njuta av att ha fått en helt underbar son

Ja just det, Han vägde 3655 g och var 54 cm lång

Kraaaam

--------------------
Mina underbara barn
♥Edvin Maj-08♥
♥Ellen Oktober-02

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
nallephu
Champion

Reggad: 19:02
Hemort: Småland
Re: När älskade lillebror äntligen kom [Re: MEJL]
      #6029897 - 13:03 03/06/2008

ÅÅåååå så SÖT han är ert lilla underverk!!!
Så UNDERBART att höra att det var en så positiv upplevelse för dig med förlossningen denna gång!! HÄRLIGT att läsa.... jättefin berättelse!!! Är så glad för din skull!!!

GRATTIS än en gång!!!!

Kram!

--------------------
♥Alvin♥;2003
♥Agnes♥;2006
♥Theo♥;2008

lillilinda
Pratmakare

Reggad: 19:06
Hemort: oslo
Re: När älskade lillebror äntligen kom [Re: nallephu]
      #6030162 - 15:39 03/06/2008

grattis! så söt!

--------------------
Tänk att JAG får vara mamma till dom TRE bästa barnen som finns på snart 6år,3år o 1år <3

Bella79
Original

Reggad: 12:54
Hemort: Halland
Re: När älskade lillebror äntligen kom [Re: lillilinda]
      #6030261 - 16:26 03/06/2008

Vilken fin kille ni fått. Så skönt att allt gick så bra. Kram

--------------------
♥Pojke född-juli-01, Pojke född-oktober-06♥

Darlingen
Champion

Reggad: 11:31
Hemort: I vårt hus bredvid ån
Re: När älskade lillebror äntligen kom [Re: Bella79]
      #6030317 - 17:12 03/06/2008

GRATTIS

--------------------
Patrick-040224,Joanna-060508 & Melinda 090126

MoJs
Ordakrobat

Reggad: 23:24
Hemort: Umeå/Ersboda
Re: När älskade lillebror äntligen kom [Re: Darlingen]
      #6030810 - 20:38 03/06/2008

Grattis till söte prinsen

--------------------
Stolt mamma till Moa som föddes 081216 och Leiah som föddes 110117

TextAnnons
Naggen
Tungvrickare

Reggad: 18:38
Hemort: Åland
      #6031891 - 14:07 04/06/2008

Grattis!!!

--------------------

SummerMoon
Järnboomare

Reggad: 17:38
Hemort: Skattkärr, Karlstad, Värmland
      #6033456 - 17:57 05/06/2008

Grattis! Underbar berättelse ju!

--------------------
Emil 031107
Linus 080907

Smurfen_82
Original

Reggad: 16:02
Hemort: Falun
Re: När älskade lillebror äntligen kom [Re: SummerMoon]
      #6034736 - 21:45 06/06/2008

Grattis! Underbart berättat!

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 9 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 4212

Hoppa till

Generated in 0.054 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu