BB>Forum>Föräldrafrågor>Att mista ett barn Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
lillo
Nykomling

Reggad: 20:42
missfall?
      #5647647 - 09:43 13/09/2007

Jag har en liten fråga angående missfall. Jag är gravid i vecka 6 med vårt andra barn å så klart jätteglad. Tills i morse. Jag har vart vaken flera gånger i natt och haft grymt ont i magen, sen när jag gick upp så upptäckte jag lite blod. Det är inte mycket men ändå så man blir orolig. När jag ringer till kvinnokliniken säger de att det är bara att vänta och se vad som händer men det låter som missfall. Är det någon som vart med om något liknande? Nu går jag bara och hoppas på att det inte ska komma mer blod och att vi förhoppningsvis får behålla vår lilla älskling. Hur snabbt ska det börja blöda om man får missfall? Det känns verkligen som stark mensvärk och så kände jag aldrig under förra graviditeten. Hoppas någon kan lugna mig lite.

--------------------
Mamma till Liam född 20051112

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
PEA_NUT
Tungvrickare

Reggad: 17:20
Hemort: Stockholm
Re: missfall? [Re: lillo]
      #5648974 - 09:56 14/09/2007

Det behöver ju inte vara missfall om det kommer lite blod. Jag vet att sjukhusen oftast vill vänta tills man är i v 7-8 innan man får komma in på koll och det är just för att det kan vara lite svårt att se ngt innan det. Håller tummarna för dig och hoppas att det slutar blöda .STOR KRAM!

--------------------
Mina älsklingar Julius 040304 och Luca 070725

lillo
Nykomling

Re: missfall? [Re: PEA_NUT]
      #5649838 - 20:23 14/09/2007

Näe vad tråkigt detta slutade. Nu är det konstaterat att det blev missfall som jag anade redan igår morse. Gud vad tomt det känns. Men men vi får ta nya tag och försöka igen. Är det någon som har några råd om hur länge man bör vänta innan man försöker igen? Jag vill ju försöka så fort som möjligt.

--------------------

zahrah
Chattoman

Reggad: 13:29
Hemort: Estocolmo
Re: missfall? [Re: lillo]
      #5650143 - 08:24 15/09/2007

Jag är så ledsen för din skull. Man bör låta minst en mens vara emellan. Ofta kan det bero på hur lånt man hunnit gå, hur mkt tid kroppen behöver för att hämta sig.

Hoppas att ni får er lycka snart igen och jag lider med dig, vet hur det känns med tidigt och sent missfall.

Stor kram!

--------------------
Mamma till underbar storasyster född 03

Mamma till underbar lillasyster född 09

gosmum
Original

Reggad: 23:53
Hemort: Uppsala
Re: missfall? [Re: zahrah]
      #5650866 - 22:00 15/09/2007

Jag är i samma sits...fick missfall för 6-7 veckor sen..men hoppas jag blivit gravid igen nu...det sägs också att blir man gravid utan fått en mens emellan så är kroppen redo...Stor kram!

--------------------
Stolt mamma till Viggo född 010711 och Edit född 030126.

lillo
Nykomling

Re: missfall? [Re: gosmum]
      #5650914 - 22:38 15/09/2007

Tack för era svar. Jag ska vänta en mens även om det blir svårt då man bara vill försöka igen så fort som möjligt. Längtar så himla mycket efter ett litet syskon, och ändå mer nu efter detta.
Jag är verkligen ledsen för er andras skull som oxå fått missfall. Nu vet jag hur det känns för er.
Massa kramar och lycka till!

--------------------

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 11 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 3588

Hoppa till

Generated in 0.116 seconds in which 0.005 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu