BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
PEA_NUT
Tungvrickare

Reggad: 17:20
Hemort: Stockholm
Luca Valentino Sheldon-Min nya kärlek
      #5604427 - 11:57 07/08/2007

Hela denna graviditet har varit kantat av oro och ångest inför denna förlossning.
I början förstod jag inte vad det var för fel. Jag vaknade på nätterna med hjärtat i halsen och med panikångest och under dagarna fick jag kämpa mot att sjunka in i djup depression. Inte förrän sent i graviditeten insåg jag att det berodde på den kommande förlossningen!
Jag hade förträngt min förra förlossning som var långdragen och där det hände en massa jobbiga saker, men nu kom allting upp. 3,5 år senare och knappt 1,5 månad kvar till nästa förlossning bubblade allting upp och jag stod inte ut med tanken på att föda igen utan att bryta ihop totalt!!

Jag såg det värsta framför mig och tog upp det med min BM. Jag trodde att det skulle ta lång tid och att det inte skulle finnas ngt att göra för mig eftersom jag sa till så sent, men så fel jag hade. Redan samma dag ringer en underbar kvinna till mig och bokar tid för förlossningssamtal till nästa dag!
Efter ett antal samtal var jag laddad med att ha fått prata av mig om min förra förlossning ,en massa stöd från sjukhuset där jag skulle föda och att alla mina önskemål stod tydligt i min journal. Mer kunde jag inte göra! Jag hade förberett mig så mycket jag bara kunde och jag laddade för ytterligare en lång och jobbig förlossning för att var på den "säkra" sidan.
Julius föddes 3 veckor innan BF och för att inte tappa vettet helt och hållet så försökte jag att sikta in mig på att gå över tiden den här gången .

Luca var beräknad till 7/8.
Måndagen den 23/7 vaknade jag med en massa energi som jag inte visste vart jag skulle ta vägen med. Slemmisen hade gått upptäckte jag när jag gick och kissade. -Äh, det betyder ju inget!
Jag blev helt rabiat och började städa. Jag vände upp o ner på lägenheten och städade flera ggr om. Min man blev så nervös att han stannade hemma från jobbet . Det gick inte att prata med mig .
Jag började känna att ngt inte riktigt stämde, någonting var på gång men jag ville nog inte förstå det riktigt än .
Inte förrän tisdag natt när vattnet gick . Jag vaknade av att det "knäppte" till i magen, jag kände igen det från min förra förlossning , så jag gick snabbt in till toaletten och precis när jag får syn på min spegelbild så forsar vattnet ut . Jag fryser till is i några sekunder och tittar migsjälv i ögonen.- Ska jag få panik nu??? tänkte jag, men kände ett enormt lugn sänka sig över mig direkt.-Nu ska du fan klara det här! sa jag högt till migsjälv och gick ut till min man.
Värkarna kom och gick lite smått under natten för att sen försvinna på morgonen . Sjukhuset ville att jag skulle komma in kl 15 på em för en kontroll om inte värkarna tilltagit. Väl där konstaterade dem att inget hade hänt och att allt såg bra ut, det var bara att åka hem och komma tillbaka nästa dag för igångsättning . Ååååh, det var precis det som inte fick hända! Det började bli precis som förra förlossningen ! Smått panikslagen, förvirrad och förbannad satte vi oss i taxin och åkte hem. Som tur var hade Julius blivit hämtad av sin gudmor tidigare så vi skulle få lite lugn o ro när vi kom hem .
Trodde jag, ja !
Jag hann knappt sätta min fot innanför dörren förrän värkarna satte igång! Och det ordentligt! SATAN vad snabbt det gick! Från inga värkar till 2-3 minuter mellan på en gång!
Jag bokstavligen KÄNDE hur snabbt jag öppnade mig!! Det (ursäkta uttrycket) KNAKADE i underlivet under varje värk På sjukhuset hade de sagt att vi skulle ringa om jag haft ihållande värkar i ca 1 timme i sträck och efter en liten stund hemma gick det inte längre!- Joe, vi måste åka in nuuuuu!!! skrek jag bara och när BM hörde mig över telefonen sa hon att vi fick komma in på en gång.
Till personalens förvåning så upptäckte de att under den korta stunden hemma så hade jag hunnit öppna mig 5 cm! Jag hade skrivit förlossningsbrev och BM frågade mig om jag fotrfarande ville gå efter den då det gällde smärtlindring. -JAAAA! var det enda jag fick ur mig och det blev lustgas medans de kopplade in ctg och klädde av o på mig. Sen gick BM ut en liten stund för att läsa min journal och när hon kom tillbaka bad jag att få ryggbedövning, nu stod jag inte ut längre!!
BM undersökte mig och jag var 8 cm öppen nu! -vi hinner sa hon lugnande o gick för att hämta narkosläkaren.
Två minuter senare kände jag att den här värken inte var som de andra!! -Det är en KRYSTVÄRK!! skrek jag medans jag tryckte på den röda knappen för att tillkalla BM. BM kom springande och efter sig hade hon nästa skift som precis skulle byta av.
De presenterade sig hastigt och jag talade om för dem att jag haft ktystvärkar.-Neeeej... sa hon bara och jag fick nästa krystvärk. -va??!! Hoppa upp så ja får undersöka dig! Visst! Det är dags! säger hon och tittar på sin kollega!
-Men, men... vad hände med min ryggbedövning?? JAG TÄNKER INTE FÖDA UTAN RYGGBEDÖVNING!!
Fyra krystvärkar senare föddes min lilla prins!

Luca Valentino föddes 25 Juli kl 21:21 och från första stund blev han mitt livs nya kärlek. Han blåste bort alla mina rädslor för såväl förlossning som för att bli mamma igen.
Det var tanken på att jag snart skulle få hålla honom i mina armar som gav mig lugn o styrka.
Idag är dagen då Luca var beräknad och han är två veckor gammal. Jag kan inte slita mig ifrån honom och varje gång jag tittar på honom så fylls jag av den bästa av alla kärlekar.
Välkommen till livet vår lilla älskling!

--------------------
Mina älsklingar Julius 040304 och Luca 070725

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Sniff
Pratmakare

Reggad: 16:36
Hemort: Mälardalen
Re: Luca Valentino Sheldon-Min nya kärlek [Re: PEA_NUT]
      #5604504 - 13:16 07/08/2007

Härligt att det gick så bra den här gången
Kramar från

--------------------
Sniff, världens stoltaste tvåbarnsmamma till Lucas (17/1 -04) och Maximilian (19/3 -08)
Min blogg:
http://blogg.mama.nu/glammom

romocola
Original

Reggad: 21:09
Hemort: Skåne
      #5604746 - 19:10 07/08/2007

Så fint du skriver om din förlossning. Skönt att allt gick så bra trotts din rädsla.
Grattis igen

--------------------
Mamma till fem.
Sexan beräknas landa med storken den 29/4.09 (om allt går som det ska)

taca
Original

Reggad: 13:25
Hemort: Malmö
Re: Luca Valentino Sheldon-Min nya kärlek [Re: romocola]
      #5604767 - 19:28 07/08/2007

skönt att allt gick ok...jätte fin berättelse..fick tårar i öggonen...
Stort grattis till er lilla prins...

--------------------
Tredje IVF lyckades...6 års längtan är över...

fia94
Beroende

Reggad: 16:12
Hemort: Utanför Örebro
Re: Luca Valentino Sheldon-Min nya kärlek [Re: romocola]
      #5604768 - 19:31 07/08/2007

Vilken fin berättelse och skönt att det gick så bra...

--------------------
mamma till Vendela f0009
lillebror bf 071017

EvaM
Ordakrobat

Reggad: 01:35
      #5605154 - 08:07 08/08/2007

Va skönt att denna förlossning gick bättre än den förra !

--------------------
* Amanda 020411 *
* Johanna 031229 *
* Rasmus 070711 *

http://www.mankler.se

TextAnnons
Soffipropp_
Original

Reggad: 23:12
Hemort: Mörarp
Re: Luca Valentino Sheldon-Min nya kärlek [Re: EvaM]
      #5606941 - 16:33 09/08/2007

Vad skönt att det gick bra denna gången!

--------------------

Marg
Entusiast

Reggad: 13:39
Hemort: Bohuslän, Uddevalla
Re: Luca Valentino Sheldon-Min nya kärlek [Re: Soffipropp_]
      #5608229 - 15:36 10/08/2007

Så härligt att läsa om fler som uppleft en bättre förlossning andra gången, eller trejde för min del. Höll på att strypa min bm när hon sa att kanten bara var kvar. Efter det tog det tre timmar av svart smärtsamt mörker innan rebecca kom men med Zacharias tog det bara 1 timme under kontrolerade former. Så nu ser jag fram emot förlossningen.
Lycka till med det lilla livet.

--------------------
Magdalena vår ängel 030112 Rebecca 040314 Zacharias 060330 Isach 071115

Emelie24
Tungvrickare

Reggad: 21:33
Hemort: Skåne
Re: Luca Valentino Sheldon-Min nya kärlek [Re: Marg]
      #5608830 - 08:30 11/08/2007

.... vilken härlig berättelse, o att det gick så bra denna gången... o fort!!, o Grattis till er Luca!!...

--------------------
Ronja som kom 22/1-07 och numera är hon stolt storasyster till Nellie som ville titta ut 9/2-09

Karin79
Ordmiljonär

Reggad: 13:34
Hemort: Forshaga, Värmland
      #5624723 - 22:15 24/08/2007

Vilken vacker och stark berättelse!

--------------------
Sofia 031215 Nils 070211 Selma 100911
http://www.bakbokmat.wordpress.com

Krokiz
Original

Reggad: 14:27
Hemort: strängnäs
Re: Luca Valentino Sheldon-Min nya kärlek [Re: Karin79]
      #5624969 - 10:27 25/08/2007

Underbar berättelse! Än en gång Grattis!

--------------------
Ida 070722 (BF-dagen)
"Tarzan" BF 090815

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 7 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 5409

Hoppa till

Generated in 0.071 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu